„Klasco“ uždarymas būtų kraštutinė priemonė – ministras

Фото BFL/ Algirdas Kubaitis

Aplinkos ministrui Simonui Gentvilui praėjusią savaitę pareiškus, jog „Achemos grupės“ valdoma Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco“) bei kitos uosto krovos įmonės bus uždarytos, jei nesumažins dulkėtumo, jis teigia, jog tai būtų kraštutinė priemonė. 

Ministro teigimu, jei dulkėtumas už įmonės teritorijos yra didesnis nei dešimt mikronų, tai registruojama kaip tarša. Tris kartus pasikarojus tokiai situacijai, įmonei gali būti panaikintas taršos leidimas. 

„Kadangi „Klasco“ matome tiek iš satelito nuotraukų, kaip nuspalvinusi miesto šiaurinę dalį anksčiau savo krovos būdais, ir dabar po gegužės pirmosios atsiranda formali procedūra tai registruoti. Po trijų  nustatytų atvejų galima būtų stabdyti įmonės veiklą“, – po Vyriausybės posėdžio sakė S. Gentvilas. 

„Žinoma, tai kraštutinės priemonės, „Klasco“ yra didžiausia uosto krovos bendrovė, visi suprantame, kiek žmonių ten dirba, bet čia aiški žinutė ir motininėms įmonėms, kad reikia investuoti į aplinkosaugą“, – pridūrė jis. 

Anot S. Gentvilo, įmonė vėluoja investuoti tiek į infrastruktūrą, tiek į aplinkosaugą, ir priima taršius krovinius, kuriems nėra pasiruošusi. 

„Jie kraunami be reikalingų taršos prevencijos priemonių ir be reikalingų investicijų. Matome, kiti terminalai vykdo krovą uždaru būdu. Labai linkėčiau akcininkams ir direktoriams išgirsti šitą prašymą, kad pasirenkant taršų krovinį šalia gyvenamųjų teritorijų, jam būtų tinkamai pasiruošta“, – sakė ministras. 

Jis taip pat atkreipė dėmesį, jog įmonė geranoriškai nekeičia taršos leidimo, o institucijų nurodymus skundžia teismams. 

„Klasco“ anksčiau užsiminė apie svarstymus dalį birių krovinių perkelti į kitą Klaipėdos uosto vietą, kuri būtų toliau nuo gyvenamųjų namų.

Aplinkos apsaugos agentūra balandį pakoregavo „Klasco“ taršos leidimo sąlygas. Pagal jas birius krovinius įmonė turi nuolat drėkinti arba apdengti, neprikrauti konvejerio juostos iki kraštų, o kraunant griebtuvu – sandariai uždaryti. Jeigu krovinių dulkės pateks už sklypo ribų, įmonė privalės kuo skubiau jas sutvarkyti. 

Taip pat numatyta, kad įmonė turės įsirengti vėjo greitį sumažinančius pylimus, tvoras ar sieneles. „Klasco“ privalės vieną krovinį perkrauti kuo greičiau, pagal nustatytą grafiką. 

„Klasco“ ne kartą yra sulaukusi visuomenininkų, aplinkosaugininkų ir netoli jos gyvenančių žmonių pretenzijų dėl taršios krovos.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *