Mažės dauguma Registrų centro paslaugų įkainių

Фото Nuotrauka Registrų centras/ facebook.com

Įregistruoti nuosavybės teisę į butą ar namą, įkeisti nekilnojamą turtą kainuos gerokai pigiau negu iki šiol.

Būtent šiomis Registrų centro paslaugomis dažniausiai naudojasi gyventojai. Šiandien Vyriausybės posėdyje patvirtinti nauji paslaugų įkainiai, kurie buvo nekeisti dešimtmetį.

„Pastaraisiais metais modernizavus registrus, sumažėjo daugelio paslaugų sąnaudos. Tačiau įkainiai beveik nesikeitė, nes nebuvo aiškios sisteminės tvarkos, galimybės objektyviai įvertinti nustatytų mokesčių pagrįstumą. Pavyzdžiui, kodėl už tą pačią paslaugą fiziniai ir juridiniai asmenys mokėdavo skirtingas sumas, – sako teisingumo ministras Elvinas Jankevičius. – Pagal Vyriausybės parengtą  metodiką apskaičiuoti nauji Registrų centro paslaugų įkainiai, kuriuos bus galima koreguoti kasmet, ir ateityje jie galimai dar labiau mažės“.

Įsigijęs žemės, butą ar namą, asmuo privalo užregistruoti nuosavybės teisę į tą turtą Registrų centre. Iki šiol registravimo mokestis priklausydavo nuo turto vertės. Pavyzdžiui, norint užregistruoti nuosavybės teisę į 100 tūkst. vertės butą, fiziniam asmeniui reikėdavo mokėti 31,44 euro, juridiniam – 79,4 euro. Dabar, nepriklausomai nuo nekilnojamo turto kainos, ši Registrų centro paslauga kainuos visiems vienodai – 17,19 euro.

Hipotekos (įkeitimo) sandorio registravimas kainuos pusketvirto karto mažiau – 8,60 euro. Šiuo metu ši paslauga kainuoja 31,28 euro, o jaunoms šeimos, Vyriausybės sprendimu pritaikius nuolaidą – 15,64 euro.

Atsiras ir keletas naujų įkainių, kurių iki šiol nebuvo: bus imamas 7.87 euro mokestis už asmens registravimą Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registre, už testamento registravimą Testamentų registre – 2.62 euro.

Valstybės ir savivaldybių institucijoms, kaip ir anksčiau, objektų registravimo ir duomenų teikimo  išlaidas kompensuos valstybė. Tačiau, sumažinus Registrų centro įkainius, šios valstybės išlaidos sumažės kelis kartus. Pagal dabar galiojančias kainas šiemet kompensacijos Registrų centrui už valstybės ir savivaldybių institucijų objektų registravimą bei duomenų teikimą sudarytų apie 45 mln. eurų, o įsigaliojus naujiems įkainiams – 13-14 mln. eurų.

Teisingumo ministro Elvino Jankevičiaus teigimu, įstatymu jau yra numatyta sumažinti žmonėms išlaidas, išregistruojant hipotekos sandorius. Jeigu tarp šalių nekyla ginčo dėl įsipareigojimų įvykdymo, tokius sandorius tiek verslas, tiek ir privatūs asmenys galės išregistruoti be notaro pagalbos – tik elektroninėmis priemonėmis. Pavyzdžiui, kai asmuo atsiskaitys su banku už būsto kreditą, jis pateiks elektroninį prašymą Registrų centrui išregistruoti hipoteką.

Informacija lrv.lt

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *