Vilniečiai supranta streikuojančiuosius VVT, bet baiminasi ilgų kelionių

Nuotrauka BNS/ Žygimantas Gedvila

Pirmadienį prasidėjęs viešojo transporto vairuotojų streikas daliai vilniečių keliones į darbus prailgino dukart, kai kurie netilpo į perpildytus autobusus, tačiau, panašu, daugelis paklausė išankstinių rekomendacijų atidžiau planuoti keliones.

Jeruzalės viešojo transporto stotelėje po 7 val. ryto lūkuriavo apie 30-40 žmonių.

„Vilniaus viešajam transportui“ (VVT) skelbiant, kad į gatves neišriedėjo daugiau nei pusė planuotų autobusų, čia autobusai vyko gerokai retesniu, nei įprasta, grafiku. Dalis keleivių, pavyzdžiui, į 1G maršruto autobusą, tiesiog netilpo ir buvo priversti laukti toliau. 

35-erių dizaineris Julius, dirbantis Konstitucijos prospekte, sakė įprastai į darbą autobusu užtrunkantis apie pusvalandį, tačiau šįkart neabejoja, kad kelionė užtruks bent dukart tiek.

„1G pilnas atvažiavo, mano 69-asis iš Bajorų dabar važiuoja kas valandą, tad reikės su trimis-keturiais persėdimais nuvažiuoti iki Konstitucijos prospekto, kur dirbu“, – BNS sakė vyras.

„Bet suprantu, visi nori daugiau gauti“, – teigė jis, paklaustas, kaip vertina streiką.

„Tikiuosi, nuvažiuosiu“

Nuotrauka BNS/ Žygimantas Gedvila

22 metų medicinos studentė Diana Voitukevič pirmadienio rytą laiką tvirtino susiplanavusi taip, kad spėtų į praktiką gydimo įstaigoje ir tikisi nevėluoti.

„Tikiuosi, ne visi išeis į tą streiką. Man šiandien reikėtų važiuoti apie valandą, labai tikiuosi per ją ir nuvažiuoti. Bet žiūriu į kamščius… tikiuosi, nuvažiuosiu“,  – kalbėjo mergina.

Ji pripažino, kad streikas, ypač piko metu pirmą savaitės dieną, sukelia daug nepatogumų.

„Gal jie geriau tai darytų, pavyzdžiui, šeštadienį, sekmadienį, bet tikrai ne darbo dieną? Nes gal žmogus tikrai kažkur labai skuba, gal į darbo pokalbį“, – tvirtino D. Voitukevič.

56-erių pardavėja Marina Tymošenko sakė į pirmąjį autobusą spėjusi laiku, tačiau jau mato, kad įprastinė kelionė į darbą Konstitucijos prospekte užtruks ilgiau. 

„Viskas pasisekė, laiku atvažiavo autobusas. Bet pusvalandį palikau limitą  – maža ką, gal nespėsiu, gal dar kas. Pagal tai, kad reikės laukti 12 minučių autobuso, tai bent 15 minučių atvažiuosiu vėliau“, – kalbėjo moteris.

Ji tikino suprantanti streikuojančiuosius, tačiau tikisi, kad jie pagaliau sės derybų su VVT administracija ir streikas neužsitęs.

„Žmonės važiuoja į darbą. Tikiuosi, kad gal ir nebus to streiko, todėl kad gal supranta vairuotojai, kad žmonėms reikia į darbą važiuoti, gal susitars kaip nors“, – teigė M. Tymošenko.

Ginčai dėl algų

VVT tinklalapyje judu.lt ir kitose mobiliosiose programėlėse apie 8 val. pranešama apie bent dešimt didesnių transporto spūsčių, dalis jų – įprastinėse vietose: Geležinio vilko, Kalvarijų, Tuskulėnų, Ozo, Kareivių gatvėse, Pilaitės prospekte ir Narbuto gatvėje, Pylimo gatvėje link Gedimino prospekto ir pačiame prospekte bei kitur. 

Vykstant streikui, keli šimtai vairuotojų susirinko į vieną iš VVT padalinių Verkiuose. Įmonės administracija žada toliau siekti susitarti su streikuojančiaisiais.

Neterminuotą streiką pirmadienį VVT profesinė sąjunga pradėjo nesutarus su įmonės administracija dėl darbo apmokėjimo sistemos.

Skelbiama, kad streikuoja iki 520 – beveik pusė visų įmonės vairuotojų.

Meras Remigijus Šimašius žada siekti susitarimo su vairuotojais, kad šie streiką nutrauktų kuo greičiau.

„Atsiprašome už nepatogumus, darome viską, kad jie kuo greičiau pasibaigtų. Padėkime vieni kitiems – jei vykstate automobiliu ir stotelėje matote lūkuriuojančius keleivius, pasisiūlykite pavežti, jei jiems pakeliui“, – feisbuko žinutėje, kuria pasidalino jo patarėjai, sakė meras.

VVT rekomenduoja vilniečiams ir miesto svečiams keliones planuoti su laiko atsarga, sekti atnaujintus tvarkaraščius likus mažiau nei valandai iki kelionės tinklalapyje stops.lt, programėlėje „m.ticket“, grafikus patariama stebėti ir gyvai „Google Maps“ ir „Trafi“ programėlėse.

*Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB «BNS» sutikimo draudžiama

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *