„Reporteriai be sienų“ kritikuoja RT draudimą Lietuvoje, komisija priekaištus atmeta

Автор: Jürg Vollmer / Maiakinfoсобственная работа, CC BY-SA 3.0, Ссылка

Žiniasklaidos laisve besirūpinanti nevyriausybinė organizacija „Reporteriai be sienų“ apkaltino Lietuvą ir Latviją piktnaudžiaujant Europos Sąjungos sankcijų režimu, kai jos uždraudė transliuoti Rusijos propagandinę televiziją RT.

Lietuvos radijo ir televizijos komisija tokius priekaištus atmeta.

Latvijos ir Lietuvos žiniasklaidos priežiūros tarnybos pastarosiomis savaitėmis sustabdė televizijos RT, anksčiau žinomos kaip „Russia Today“, transliaciją.

Jos teigia, kad RT kontroliuoja į Europos Sąjungos sankcijų sąrašą įtrauktas Rusijos valdžios propagandos ruporu vadinamas Dmitrijus Kiseliovas.

„Nors ginti ir skatinti nepriklausomą ir patikimą naujienų skelbimą yra teisėta, „Reporteriai be sienų“ šiuos uždarymus laiko netinkamu naudojimusi ES sankcijų politika“, – teigiama organizacijos pranešime žiniasklaidai.

„Uždrausti arba uždaryti žiniasklaidos priemones nėra D. Kiseliovui paskelbtų sankcijų dalis. Nepriklausomai nuo Rusijos propagandos Europoje agresyvumo, ES sankcijos nėra teisėta arba tinkama priemonė su ja kovoti“, –  teigia organizacija.

Pasak jos, „užuot draudusios žiniasklaidos priemonių darbą remdamosi netvirtomis priežastimis ir abejotinu teisiniu pagrindu, šalys gali reikalauti, kad visa žiniasklaida garantuotų redakcijų nepriklausomybę, ir tuomet galėtų taikyti teisėtas sankcijas, prižiūrimas teisinių institucijų, jeigu būtų nustatyta, kad žiniasklaidos priemones nevykdo įpareigojimų“.

„Jeigu tokie patys reikalavimai taikomi visoms žiniasklaidos priemonėms (nepriklausomai nuo jų kilmės šalies), įmanoma išvengti atsakomųjų priemonių iš šalių, užsiimančių informaciniais karais“, – teigia „Reporteriai be sienų“.

RT kanalų laisvą priėmimą sustabdžiusios Lietuvos radijo ir televizijos komisijos pirmininkas Mantas Martišius su tokia pozicija nesutinka. Jo teigimu, sankcijos yra ir teisėtos, ir proporcingos.

„Dėl sankcijų išplėtimo buvo paklausta Europos Komisijos nuomonės, ji pasisakė, kad dėl to problemų nemato. LRTK, gavusi URM medžiagą, nematė priežasčių šia medžiaga suabejoti ar ją atmesti“, – BNS sakė M. Martišius.

„ Apskritai situacija gali būti išspręsta labai paprastai. Rusija pasitraukia iš Ukrainos okupuotų teritorijų ir tuomet ES sankcijos netenka prasmės arba D. Kiseliovas pasitraukia iš vadovaujamų pareigų „Rossija Sevodnia“. Šiuo atveju nutrūksta ryšys tarp RT programų ir ES sankcionuotų asmenų sąraše esančio D. Kiseliovo“, – teigė komisijos pirmininkas.

„Kadangi ES sankcijų režimas vadinamajai propagandinei Kremliaus valdomai žiniasklaidai jau pritaikomas ne pirmą kartą galima sakyti, kad bent jau juridine prasme tokie veiksmai yra teisėti ir neproporcingai nepraplečia ES sankcijų režimo“, – sakė jis.

Rusijos valdžia neigia, kad D. Kiseliovas kontroliuoja RT, o televizijos draudimą vadina nedraugišku sprendimu.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.