Vilniaus oro uoste bandomuoju režimu pradeda veikti automobilių užkilimo kelio (panduso) „Kiss and Fly“ bebarjerė sistema. Ši trumpųjų sustojimų sistema leis vairuotojams kontroliuojamoje zonoje, išvykimo terminalo link, nemokamai stabtelėti iki 10 minučių.
Pasak Vilniaus Oro uosto vadovo Dainiaus Čiuplio, pirmoje eismo juosta bus pritaikyta patogiam keleivių išlaipinimui, o antroji — transporto priemonių judėjimui jau išleidus keleivius.
„Automatinės numerių nuskaitymo kameros fiksuos visų transporto priemonių patekimą ir išvažiavimą iš panduso zonos, tuomet sistema apskaičiuos prastovėtą laiką ir nusileidus žemyn vairuotojas informacinėje švieslentėje matys, ar neviršijo leistino nemokamai stovėti laiko“, – sako Vilniaus oro uosto vadovas.
Svarbu paminėti, kad fizinių kontrolės priemonių (pavyzdžiui – automatiniai kelio užtvarai) nebus, nes siekiama užtikrinti gerą eismo pralaidumą. Numatyta, kad kiekvienam vairuotojui, norinčiam sustoti prie išvykimo terminalo ir išleisti keleivius, bus leidžiama ant panduso praleisti ne ilgiau kaip 10 min. per valandą nemokamai.
Čiuplio teigimu, piko laikotarpiais ant užkilimo kelio išvykimo terminalo link dažnai susidarydavo transporto spūstys, kurias lemia ne tik dideli keliautojus išlydinčių žmonių, taksi ar pavežėtojų transporto srautai, bet ir kelių eismo taisyklių pažeidėjai, kurie piktybiškai palieka mašinas ilgesniam laikotarpiui.
„Manome, kad pokyčiai visų pirma užtikrins didesnį patogumą keliautojams. Eismo sistema bus aiškesnė ir efektyvesnė, vairuotojai žinos, kur ir kada gali važiuoti, o keliautojai jausis saugesni. Be to, mažinsime eismo kamščių susidarymą ir optimizuosime policijos pajėgumų poreikį, taip pat sudarysime geresnes sąlygas greičiau atvykti skubiosios pagalbos tarnyboms nelaimės atveju“, – įsitikinęs D. Čiuplys.
Apie Vilniaus oro uostą
Vilniaus oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, valdančiam trejus oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių.
Informacija ltou.lt